Stabdžių skystis

stabdziu skystisStabdžių skystis yra vienas svarbiausių skysčių, kokie naudojami automobilyje. Stabdymo greitis ir nuvažiuoto atstumo ilgis paspaudus stabdžių pedalą tiesiogiai susijęs su stabdžių skysčio kokybe. Kas nutinka panaudojus nekokybišką stabdžių skystį? Prastas stabdžių skystis gali užvirti, tai stabdžių pedalo paspaudimą ir stabdžiai tampa nebeveikiantys. Todėl prastas stabdžių skystis yra blogiausia, kas gali būti, nes rizikuojate ne tik sveikata, bet ir gyvybe. Važiuojant be stabdžių galima labai greitai prarasti automobilio kontrolę, o tai veda prie didelės nelaimės žmogui ir automobiliui.

Stabdžių skystis gali virti, o jo virimo temperatūra matuojama dviejose būsenose: „sauso“ stabdžių skysčio virimas ir „drėgno“ (su mažu procentu vandens). Atitinkamai temperatūros turėtų būti +100°C ir -40°C. Savaime suprantama, stabdžių skystis turi būti toks, kuris atlaiko temperatūros kraštutinumus, kad stabdžiai automobilyje idealiai funkcionuotų ir saugumas būtų garantuotas.

Dar informuojame, kad stabdžių skystis klasifikuojamas pagal DOT (angl. – Department of Transportation) normų reikalavimus. Yra šios klasifikacijos:

  • DOT-3. Naudojamas lėtaeigėse transporto priemonėse, kurios yra su būgniniais stabdžiais arba priekiniais diskiniais stabdžiais;
  • DOT-4. Šis stabdžių skystis naudojamas greitaeigiuose automobiliuose. Dauguma jų yra su diskiniais visų ratų stabdžiais;
  • DOT-5.1. Skirtas sportiniams automobiliams, kurių šiluminės apkrovos gerokai aukštesnės;
  • DOT-5. Stabdžių skystis nenaudojamas standartinėse transporto priemonėse.

Žinodami stabdžių skysčio klasifikacijas lengviau suprasite, kuri rūšis tinkama jūsų transporto priemonei. Tačiau būtina žinoti ir tai, kad stabdžių skystis yra eksploatuojamas 1-3 metus ir ne ilgiau. Tiksli stabdžių skysčio būklė matyti tik iš laboratorinių tyrimų rezultatų, bet galima matyti ir išoriškai. Gero stabdžių skysčio charakteristika: skaidrus, vienalytis ir be nuosėdų.